
Współcześnie nie tylko prywatne firmy dążą do promocji i reklamy. Takie same działania prowadzą inne instytucje, w tym państwowe. Chodzi tu o rozmaite urzędy publiczne, instytucje ogólnokrajowe oraz działające na terenie danego obszaru (województwa, powiatu), wreszcie chodzi o całą administrację centralną. W jakim celu takie instytucje mają się promować? Ponieważ bardzo często potrzebują społecznej akceptacji swoich działań. Potrzebują też społecznego przyzwolenia na rozmaite akcje, przedsięwzięcia, itp., które podejmują. W jaki sposób takie instytucje państwowe mogą się promować? Najlepsze są dla nich tanie reklamy, które jednocześnie pozwalają na dotarcie do dużych grup ludzi. Wśród bardzo wielu rodzajów reklam spełniających powyższe kryterium, wymienić należy reklamę za pośrednictwem google.
Reklama w google jest tak samo skuteczna w przypadku instytucji państwowych, jak wielu prywatnych firm. Skąd się bierze ta skuteczność? Po pierwsze z faktu, że jest to reklama tania, biorąc pod uwagę spodziewane korzyści, tzn. w przypadku instytucji państwowych liczbę osób, które z daną treścią się zapoznają. Stosunek zysków do kosztów jest zawsze dodatni w przypadku reklamy za pośrednictwem Google.
Reklama w google jest nie tylko tania i masowa, ale bardzo prosta w realizacji. Nie trzeba podejmować żadnych konkretnych działań, poza współpracą z Google w tej dziedzinie.
Należy wspomnieć też o tym, że instytucje państwowe reklamują się za pośrednictwem największej światowej wyszukiwarki, ponieważ obecne trendy nakazują wykorzystywanie do reklamy i promocji narzędzia nowoczesne i przyszłościowe. Internet zdecydowanie należy do takich pól. Należy też do obszarów, których popularność będzie z całą pewnością dalej rosła. A to oznacza, że liczne instytucje państwowe reklamujące się w ten sposób dokonują bardzo rozsądnego wyboru.
Reklama w google jest w przypadku instytucji państwowych złożona o tyle, o ile wykorzystują one dozwolone narzędzia, w tym np. linki sponsorowane. Wprawdzie zdecydowanie częściej spotyka się takie linki sponsorowane wykorzystywane przez firmy prywatne, ale, jak wspomniano, instytucje państwowe także są tu coraz aktywniejsze.